Hva tok fyr?

Posted: 21. f 2008 in movies, other

I går var jeg på kino på Cinemateket i Trondheim for å se den japanske filmen Kvinnen i Sanden av Hiroshi Teshigahara. Denne filmen har jeg på et tidspunkt skrevet oppgave om i et fag på universitet, men har bare sett den på en dårlig vhs-kopi. Derfor gleda jeg meg til å se den på stort lerret. Men hva skjedde ca 50 min inne i filmen? Jo, den tok fyr.. Kvinnen i Sanden brant rett og slett opp i Prinsens sal 1. Hele kinoen måtte evakueres og jeg fant det best å tusle hjemover, for det var tvilsomt om resten av filmen kunne vises. Så i dag prøvde jeg å søke på “film tok fyr” for kanskje det sto noe om hendelsen i avisa tenkte jeg. I stedet for en liten agurknyhet fikk jeg selvfølgelig opp ei lang liste med ting som har tatt fyr, for eksempel:

  • Høylass tok fyr
  • Presten tok fyr i kirka
  • Iphone tok fyr
  • Diverse fremkomstmidler: fly, leiebilen, traktoren, Peugeot, mobilkran, godsvogn, gassbilen, lastebilen, søppelbilen, tilhengeren, dashbordet, campingvogna, skurtreskeren, Team-bussen, skolebussen, buss i tollen, folketom buss, skuta og en polsk varebil tok alle fyr
  • Jens Kristoffersens eldste båt tok fyr i formiddag
  • Ambulanse tok fyr på vei til brann
  • Grastaket tok fyr
  • Kjøkkenet tok fyr, og pizzaovnen, stekepanna og en kontakt tok også fyr
  • Datamaskiner som har tatt fyr: Mac, Samsung-Pc og Lenovo-Pc har tatt fyr, PSP  tok fyr i bukselommen, hk tok fyr under overklokking
  • Hodet tok fyr
  • Strømmast tok fyr
  • Pasienten tok også fyr, på legesenteret
  • Dyna tok fyr midt på natta (hmm.. synes å huske at det også skjedde meg en gang i et uoppmerksomt øyeblikk)
  • Vedstabel tok fyr
  • Noe tok fyr ved badestampen
  • 16-åring tok fyr i trafikken
  • Dobbeltgarasje i Sandvika
  • Det tok fyr i jakke på puben
  • Vaskeri-gulv tok fyr
  • Pengekoffert tok fyr (huff da..)
  • Pelletslager tok fyr
  • Varmepumper og varmetepper har tatt fyr
  • Pasient med stiv nakke tok fyr
  • Mons Ivar Mjelde tok fyr
  • Lavoen tok også fyr
  • Politibilen tok fyr
  • Elektrisk oljeovn tok fyr
  • En brannmann tok fyr under øvelse
  • Til og med brannsjefen tok fyr..

Se andre ting som har tatt fyr:

Leave a Reply

